Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, October 14, 2011

Hidup Umpama Robot

Sakitnye belakang, pala pula asyik goyang.....tangan lenguh bermain2 mouse..menekan kekunci keyboard...

mata.....sakit memandang cerahnye desktop putih oren...ya Allah.....berilah kekuatan pada hamba Mu...

Saya: kenapa?......

Kwn Saya: Ada tugasan.....kena capai sasaran...kan pencapaian diutamakan?...

Saya: Eh ye ke?....bukan ayat tu....."rakyat didahulukan" dulu ke....

Kwn Saya: Itu slogan lain.....dalam kes saya......"pencapaian yang diutamakan......biar pun sakit badan"

Saya: Haha..kelako2....relax la.....janganla paksa sangat....buat kerja mesti mau happy...stress bikin sakit pala nanti..

Kwn Saya: Ala...happy ke, sedih ke, stress ke, tak ada saper tahu perasaan saya.....kecuali Dia....saya buat kerja salah..tak buat kerja salah..semuanya SALAH.....so biarla saya berkeadaan macam ni....dunia oh dunia...buta menilai intan dan kaca....

Saya: Haha....tapi nampak cam ok je......senyum.....macam tak ada apa-apa masalah......pandai berlakon sembunyikan kesedihan ye...

Kwn Saya: Hidup kini perlu kepura-puraan...biar orang kata hipokrit....biar dikata tak ikhlas.....saya redha...saya pasrah..mungkin ini ujian Allah pada saya....dalam masa yang sama...Allah juga menguji mereka..

Saya: Ooo..macam tu ke?.....awak sabar la ye...sesungguhnya Allah bersama dengan orang sabar....dan jangan lupa berdoa...kerana:

Nabi Muhammad s.a.w  pernah bersabda: "Tiga doa yang sangat mustajab iaitu doa orang yang berpuasa, doa orang yang dizalimi dan doa orang yang musafir" (Riwayat Ahmad, Bukhari,Abu Daud &al-Tarmizi)


Saya: Mudah-mudah2an lepas ni...awak akan lebih tenang.......ok kawan2?...hehehehe

No comments: