Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, January 18, 2012

8 Week: First Time Buat Buku..

Alhamdulillah....kandungan saya dah memasuki usia 8 minggu......Rasanya sekejap sangat...Diam tak diam 7 month to go......

So untuk 2 bulan awal ni, saya dah start rasa pusing-pusing.....pala pun dah agak ting tong.....nak baring je kejenya....nak makan tak lalu..tapi tetap gagahkan jugak suap mana yang mampu......boleh kata...rotila teman terapat saya.......bangun pagi dah muntah sakan.....angin....walaupun tak keluar apa-apa.....tapi lega.....sekurang-kurangnya..angin yang penuh kat pala turut keluar dengan jayanya....hehehe...

Nasi....saya dah terpaksa tolak ketepi....apa lagi bau lauk pauk yang bertumis bawang.....Wa...memang tak tahanlah.......

Hari ni saya ke klinik desa kat sini. Selalu tu datang, untuk teman mak check darah tinggi..tapi ni..saya pulak yang ada halnya........mak dok kat kerusi meneman saya..sambil berborak dengan 'misi' yang sorang lagi....

Perasaan?.....waaa...sangat neves!!.... actually, saya memang takut nak jumpa doktor.....saya takut nak disuntik...takut dioperate...dijahit.......(agak2 nya camne la ye kalau nak bersalin nanti?.....kalau dah takut camni.....hehehe..sila bayangkan...)

Ok la....untuk mula-mula ni, 
  • saya di beri 1 buku yang mengandungi catatan2 seorang bakal ibu....bak kata 'misi k.imah' buku ni macam kad pengenalan kita..so kena bawak kemana-mana, termasuklah nak pergi shoping hehehehe.. reasonnya.- kalau usia kandungan dah hampir due..tapi masih nak travel....buku ni membantu kalau nak 'terbesalin' dalam perjalanan. hehehe..especially..hospital2 luar..
  • then saya kena jalani ujian air kencing....untuk  nak tau ye atau tak hamil.
  • check tekanan darah: oleh kerana sejarah family ada  mempunyai penyakit darah tinggi..dikhuatiri jugak tersangkut......so far....'darah' saya masih terkawal...
  • kemudian, 'misi' ambil darah: nasibla sikit je......kat hujung jari je huhuhu....katanya nak tau HB...cair atau pekat....kalau nak tau lebih lanjut pasal ni sila klick link HB ni....alhamdulillah...saya normal..
  • pastu, saya kena ukur berat dan tinggi..
  • saya jugak diminta untuk masuk kedalam bilik..untuk check perut...selepas meraba2....misi jumpa jugak 'ketulan' tu..katanya tak rasa sangat sebab masih kecik.....
  • last untuk hari ni.....saya diminta untuk makan ubat-ubat yang diber setiap hari...i....wa.........jenuhla nak menelan......
Apapun, saya excited untuk menanti hari2 mendatang.....semoga Allah memberi keselamatan dan kesihatan yang baik pada saya dan kandungan ini....Aminnn....


1 comment:

cikpuanazie said...

mama laily dah start alahan dah..hehe..xpe mkn je ape yg blh dimakn..jgn xmkn lgsg..susu n ubt kn mkn..itu utk keperluan baby..