Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, September 14, 2011

Akaun Tabung Haji

Semalam teman bonda ke Temerloh. Katanya mesin jahit tepi baju rosak..so kene repair (agaknye mesti angkara saya....cos pas saya jahit je...mesin tu terus meragam....macam tau2 je yang bukan tuan dia yang jahit hukhukhuk)....

Sian bonda...

Nak jadi citer, pagi tu kami gerak naik bas ke sana....al-maklumla..jatuh saham...kereta dah kena jual..(hihihihi)...

sekian lama tak naik bas..rasa tension jugak...cos lambat je nak sampai....berenti pun banyak kali....hisshhhhh.....

Berbalik kepada topik diatas...bila sampai je kat terminal....terserempak dengan seorang kawan Kak Esah (Kakak saya yang OKU)...bonda sempat borak2....

"katanya dalam situasi bahasa isyarat sebab bisu sejak lahir.....dia akan ke tanah suci pada 29 hb Oktober ni....untuk menunaikan haji..."..

Terkesima sekejap...setahu saya...umurnya masih muda...dia seorang duda....bekas isterinya dahulu juga seorang bisu......tapi...tula.....rezeki kan??.. walaupun kekurangan dia jelas dimata manusia......tapi tidak pada Yang Esa...saya bangga & sollute pada dia....mudah2an amalan dia di terima..dan akan mendapat haji yang mabrur


SAYA???

Secara tak langsung membuatkan saya berkobar2 untuk memasang niat untuk kesana...memang saya akui...saya masih tak ada akaun tabung haji...(sedihkan?)....tapi InsyaAllah...saya pun dah rancang dengan hubby...insyaALLAH..dalam masa terdekat dah boleh buka sama2....

Bonda saya pun dah cukup duit nak kesana..... kalau ada rezeki....bonda juga akan kesana.......insyaAllah

**Nota Buku Lali: Baru saya tahu yang akaun tabung haji....fungsinya lebih kurangje macam akaun ASB....cme kelebihannya dapat terus mendaftar untuk pergi ke haji bila akaun melebihi RM1500...sangat memalukan...jahilnya saya..hukhukhuk

No comments: