Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Saturday, July 9, 2011

Saya Beremosi...

****Bahasa saya ditukar kepada aku...

Ya Allah sabarkanla aku....

Hari ini semua orang kecoh pasal bersih..bersih..bersih....bila di kenang....aku sangat geram dan marah dengan seseorang...aku tak faham lah kenapa masyarakat sekarang lebih suka menunding jari atas seseorang...ko yakin ke orang tu bersalah atau ko suka judge pada luaran?...kenapa perlu emosi berlebih-lebihan padahal kalo ko marah pada orang lain...'kumpulan tertutup' je yang tau...& kalo kat aku sekali pun...
dey tambi......don't judge a book by it's cover la...

al-kisah di tempat kerja hari ini :

Ada seorang kakak yang tanya pada member group status keadaan di KL buat masa ni...so ada la yang komen berkenaan lalulintas, pemeriksaan polis kat hotel la...macam-macam....so, nak dijadikan cite, kebetulan masa tu aku baru je buka malaysia kini online....dan kat situ ada status yang dorang update dari awal pagi smpai kol 10....niat aku baik...nak kongsi status pada sape yang nak tau....padahal memang surat khabar lain ada...cume itu 'adalah website pertama aku baca'....so aku paste la

"kak..ni update dr malaysiakini http://www.malaysiakini.co​m/news/169378...tgk la..."

tiba-tiba ada yang mengeluarkan ayat menyatakan


"it just a provocation news - if u read msia kini - polis halang orang tua pergi solat - o common - that just mengarut - tahan orang g solat pkl 10 pagi - solat apa? - news tu just nak sakitkan hati orang melayu - so mereka benci polis"


"tu lah - orang men politik memang camtu - kalau kita terikut propaganda dorang - jadilah kita patung2 boneka - dorang yg ada kuasa ni tak kira - merah or biru or hijau - kebal, ada duit - marhaen la jadi mangsa"


"jengan melayu bergaduh - orang lain yg untung - kalau berpecah melayu sakanlah bangsa lain nanti - tapi tak ramai suka fikir benda ni
- memang ramai orang felda camtu - kalau kena tipu - takdapat la tanah - benih - baja - bantuan - gaji - sara diri - bonus"



Ya Allah,

kenapa la ko boleh jawab macam tu kat aku, please la.....jangan ingat aku teruk sangat. Salah ke aku baca dari website tu, takkan lah nak bace surat khabar pun dah tak ada freedom...

Hello encik.....ko dah besar, so boleh fikir, mane yang baik and buruk...kalo ko nak terima sebulat-bulat..ko terima lah..kalo ko xnak ko boleh tolak....media just potray...memang tugas dorang nak meyakinkan pembaca..tapi tugas kita apa????......takkan la nak main terima je....think use brain la...

Apa guna kalau belajar tinggi smpai universiti tapi senang sangat ditipu bulat-bulat....so just blocked mind kalo xnak baca.....tak perlu mencaci atau cakap macam-macam....kasi bersih mindset b4 cakap sesuatu...
aku amik media weh (ini bukan riak tapi aku geram)... so aku tau propaganda.....

Kepada ko:...

walaupun memang tak de niat suruh ko baca pun....cos blog ni adalah blog suka hati aku nak melepaskan geram....

Fikirla......tak taula apa nak jadi masyarakat akan datang......"easy to influence"..........kalo ada 1000 orang macam ko

No comments: