Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Saturday, June 18, 2011

Kek Coklat Kukus Untuk Hubby....

Semalam, masa kat tempat kerja.. otak saya ni terfikir2 nak masak pe untuk hubby bila balik malam ni..so cari punya cari resepi...saya terjumpala 1 artikel yang tulis cara-cara nak buat kek coklat kukus. wa..macam best.....so, saya pun ambil and print.

Nak dijadikan cerita, saya terus pecut motor ke kedai masa balik makan tengahari,...cos time rest untuk hari jumaat agak panjang.......saya beli tepung gndum, susu pekat + cair.....bila sampai rumah, bermulalah operasi membuat kek saya....sebenarnya, ini merupakan kali pertama saya mencuba membuat kek kukus ni....jadi, dalam hati ni takut-takut gak kalau resepi yang dibuat tak menjadi.......

****setelah 1 1/2 jam berlalu.....


Alhamdulillah..ini lah hasilnya kek coklat kukus saya khusus untuk suami tercinta....saya buat dalam dua acuan, iaitu acuan cawan kecil dan mangkuk....walapun bentuknya xla meyelerakan...(rendah diri tau) tapi alhamdulillah...mak tersayang pun cakap...'sedap la dik......' hehe....

so pe kata...jamu mata sekejap...... :-)


No comments: