Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, June 16, 2011

Tsunami Nora Elena

Skgni meletup kt TV3 drama slot akasia 'Nora Elena'...lakonan Siti Saleha & Aaron Aziz betul2 wat saya jatuh hati dengan jalan cerita dan lakonan mereka. nampak sesuai & comel je...Drama ini merupakan adaptasi dari sebuah novel yang bertajuk 'Kasih Yang suci' hasil nukilan Meen Zulaikha...so disebabkan tsunami tersebut..saya dengan rasa teruja nye telh membeli novel tu kat Karangkraf. (kebetulan masa datang untuk interview kat situ)...

Dari sudut mata ayu saya; Terdpt byk perbezaan di antara jalan cerita yang ditayangkan sekarang & hasil nukilan utk bacaan...
sekiranya saya diberi pilihan untuk membuat undian; pasti saya akn memilih 'Drama Nora Elena'....kerana pengarah berjaya membuat olahan cerita yang menarik, jalan ceritanya agak jelas, tidak dragging, perwatakkan yang dibawa juga tidak mengelirukan & tidak la terlalu complicated.....so, syabas diucapkan kepada team 'Nora Elena'....

Namun begitu, novel hasil tangan Meen Zulaikha juga bgus untuk dibaca...kerana 'Kasih Yang suci' merupakan tonggak Idea dalam pembikinan drama ini. Tanpa meen , tiadalah Nora Elena....So Big Clap for her too....cayala!!!!

No comments: