Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, December 28, 2011

Mom To be...

Alhamdulillah.......segala puji bagi Mu..
Tuhan yang memberi kasih sayang  tak henti-henti pada hamba-Nya...

Hati sebak....air mata mengalir....tetapi difikiran ada keliru...

Tanggal 25 Disember 2011....seawal jam 5 pagi saya bangun dari tidur....dalam hati tertanya2....perlu ke saya buat UPT ?....alasan konkrit......bila period masih tak datang untuk bulan 12ni....

keputusan diambil.....

selepas merenung beberapa ketika....masih tidak keluar sebarang jalur....saya redha...dalam fikiran maybe tester rosak...sebab tersimpan sekian lama....

saya terperanjat bila hubby ada dimuka pintu tandas......katanya 'tak apa...maybe next time boleh test lagi.....'

.......

sementara menunggu subuh...mata terlelap seketika......selepas mengambil wuduk....hati terdetik nak tengok balik UPT......hah???!!!..

saya melangkah ke bilik......"pa............tengok ni.."

hubby terpinga2......kenapa?.....dia tersenyum....mungkin faham....alhamdulillah katanya....

Saya happy.....namun saya tak pasti.....niat bertanya pada yang pakar...terpaksa ditangguhkan..... sebab cuti Krismas.........saya cuba tenangkan hati.......perasaan ini bercampur2....

Tapi, bila tengok si Hubby...dah excited sangat....ya Allah.....takutnya saya....

Hari Isnin 26hb Dis 2011, kami ke Klinik Syai yang ada di Jerantut....Doktor meminta saya untuk jalani UPT sekali lagi....saya risau.....jantung berdegup laju...macam belari 100meter gayanya....

Pembantu Doktor bersuara dari jauh.....2 line doktor....tapi samar...

Saya terpana....apa jawapannnya?....

Ya....Positif....dah 5 minggu....insyaAllah pertengahan bulan 1 dh boleh scan......untuk tengok baby....kata doktor...

Ya..Allah ya Tuhanku.....Alhamdulillah.....syukur kepada Mu.....saya benar2 lega....kekeliruan yang bermain difikiran 2-3 menjak ni terungkai juga..............

Mungkin inilah hikmahnya......di sebelah, hubby tersenyum gembira......

mudah2an kurniaan ini dapat mendekatkan lagi saya pada yang Esa...Amin ya Rabbal Alamin...

7 comments:

HamizaH said...

wah..tahniah laily!! tumpang gembira..

MERAN QAMAR said...

congrath laily.....jg elok2 jgn lasak2 baru lg tuuu....

aku g2 camtu la....tp xda rezki 12weeks gugur.....

rezeki dari Allah kte cume merancang

Mama Naufal said...

yeke meran..sedihnya...doakan koi ye...mudah2an semuanya selamat.....betultu rezeki...hanya dia yang tau apa terbaik untuk kita

cikpuanazie said...

tahniah..hepy dgr bile kwn2 lain yg dah kawin akan ikt jejak langkah azi..hehe..lps ni blh la berkongsi cite pasal keletah anak2 plak..hehe

ida said...

congrats, laily.. stlh sekian lama..finally..dpt gak..tahniah..

Anonymous said...

Salam, tahniah akak!tumpang gembira untuk akak n pasangan..jga diri ya..:)

Mama Naufal said...

Thanks semua..alhamdulillah syukur