Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, August 21, 2011

Alkisah SuDoku & Tenet...

Dulu masa kecik-kecik kat sekolah cikgu mesti tanya:

"Ok murid2....hari ni cikgu nak tau apa hobi kamu di waktu lapang.."

Masa tu tergaru-garula kepala memikir, nak kelentong ape supaya 'hobi' yang bakal saya sebut tak memalukan dan nampak wOW!!......hahahaha

Bukan cakap masa sekolah je, kadang-kadang dah kerja ni still lagi orang nak tau pasal hobi, antaranya masa nak mohon kerja, maklumat sign up website & macam-macamla....

So, kalau dikira-kira dah macam-macam hobi yang saya 'terfikir' dari dulu sampai sekarang ...

Ini antaranya:


Mengumpul Setem;
    • (Wakakaka....masa kecik2 dulu femes sangat setem2 ni, maklumla internet dan handphone masa tu tak kenal lagi...nak ucap hari raya, nak kirim berita, nak mintak duit, kirim duit semuanya pakai surat...Nak-nak plak 1 hari terjumpa buku setem abang...tak sangka rupe2nya masa dulu dia memang suka kumpul....ada setem dari luar negara.....jadi apa lagi?..excited la merompak....huhu)..tapi....sekarang saya tak tau buku setem saya kat mana.....korang ada jumpe? hihihi

    Bersukan;
    • Saya memang kuat bersukan (dulula...hehehe) masa sekolah rendah aktif lumbe lari dan join acara lompat mlompat..so sekolah pun awardkan la saya dengan gelaran 'olahragawati' tahun 1996...naik sekolah menengah stop mendadak acara ba8 cos dah masuk sekolah agama....& secara auto jugakla saya beralih pada bola jaring sampai kolej....banyak pengalaman masa ni...kira ala-ala pusing malaysia gak la cos join banyak tonument....sweet memory bila lecturer antar ke kursus pengadil...masa tu Pahang nk cari pelapis2 pengadil, means pas kursus terus dapat kelayakkan utk jadi pengdil kat mane2....tapi tula....sijil tu dah expired..cos valid untuk beberapa tahun je....nak lagi kene renew, amik test blablabla.....hahahaha.....then masuk U sampai la sekarang dah stop bola jaring...haha...badan pun dah berlemak sakan...cmne?

      Membaca;
      • Membaca???? haha skema nya saya....dan ini lah antara 'word' yang normally saya akan tulis pada mana-mana form...kalau ditanya baca apa?...saya pun susah nak cakap...cos sebenarnya saya bukan la kaki buku...saya prefer melihat gambar rather than melihat ayat berjeler2...termasuklah time nak exam2...kalau boleh skip...saya akan cube elakkan note2 yang huraian panjang gila...cos  i love 'goreng-goreng' huhuhu....** saya akan membaca jugak kalau terpaksa....huhuhu


      Sofware Explorer;
      • Saya suka komputer...kat U bila dah selalu shooting and wat projek, tak pernah berenggang dengan komputer. So boleh kata fully time akan main komputer, termasuklah time2 tengok wayang dalam bilik...huhu.. so oleh kerana minat, saya selalu gakla jadi editor untuk wat video, drama, video klip, dan gambar2 untuk news dan artikel....


      Sudoku & Online Writing;
        • Hahahaha... ini adalah hobi terbaru saya....kira-kira sejak kerja ngadap pc ni gakla...bila dah bosan ngadap tenet  untuk tak ada tujuan so i decided untuk aktif berblog sejak awal tahun 2011...dah lama jugakla tinggalkan....sejak 2008 (guna wordpress)...now...i knew....that i love writing......walaupun hakikatnya saya kurang membaca....huhuhu
        • Then, bila tak kerja atau time2 kuar...sudoku akan jadi peneman setia saya....
          Sekarang baru tau, yang hobi bukan sahaja keperluan tatkala lapang, tapi ianya kepentingan yang menjadi best friend kita time kita keseorangan atau kesepian...wiiiiiiiii

          **Nota Buku Lali: Chopp!!! ada 1 lagi hobi yang saya perlu admit.....saya kuat tido.....hehehehehe




          ********************************************************
          Dan ini hobi my hubby saya time tunggu saya kerja :



          2 comments:

          HamizaH said...

          hobi tido tu mmg sy suke ~ marilah jgn segan silu join blog baru sy ~ hehehe..

          Mama Naufal said...

          haha....kene wt club ni....kelab kuat tido....hihi