Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, August 14, 2011

Minggu Bercuti di Kg Bonda Mertua

Sebenarnya post ni saya nak tulis lama dah.. tapi terlupa....bila belek-belek gambar dalam enset..teringatla nk share kat dalam ni....di tambah pulak waktu sekarang yang terkebil-kebil biji mata menanti kol 5 (sebelum balik umah) so saya coret la ala gitu~gitu pengalaman sepanjang musim doyan kat kampung jerantut...

huwaa bagaikan beruk anak panda yang terkejut....saya tak sangka itu adalah experience pertama mengutip doyan yang banyak gila di kebun hubby....bukan apa...sebelum ni, kalau teringin nak makan...abah mesti beli barang 2-3 biji atau pun menerima ihsan sedekah dari kawan-kawan abah...

kat kebun saya?...memang tak adalah.....

So nak dijadikan cerita sebab terlampau banyak..mak mertua buat semua doyan yang tak termakan ~ kepada 'tempoyak'...dekat sebotol minyak masak saji jugak la saya bawak balik ke rumah bonda di lakum...

jadi...bila dah terlampau banyak ni..abah buang aje duyan-duyan yang walaupun ada cacat sikit...memag rasa sayang..tapi nak wat camne..saya yang tengok pun dah rasa kenyang cos lunggukan yang menggunung kat dapur...

Oleh kerana keterujaan itu jugaklah saya terlupa untuk menangkap 1-2 gambr  lunggukan duyan tersebut sebagai prove hehehe......InsyaAllah ada musim lagi..saya akan update ok?...

~ Bila Otak business saya memancing :

Saya: (Dalam Hati) " Kalau bawak balik ni..boleh jual ni....hehe...kayo kojap"....
Mak mertua: (Macam dengar je pe yang saya cakap dlm hati tadi) " Mak bukan tak nak jual ly, tapi sian kat orang...isi tak tebal.....naya je orang beli"

~ hihihi... Mak memang memahami.....~ ~ wiiiiiii..




So kat atas ni.....adalah antara2 aksi comel saya berkain batik masuk kebun sambil bergambar dengan 2 duyan terpilih...


No comments: