Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, August 24, 2011

Mari Menjahit Baju

Selalunya time2 cuti isnin selasa, saya memang selalu menghabiskan masa dengan tengok tv & tido....so, bila masuk hari rabu mula la sakit pinggangla, sakit pala la...gara-gara tido tak ingat....

Tapi minggu ni saya dah ada aktiviti baru...selain tolong mak jahit (sembat) baju orang yang tempah...saya cube2 buat blaus...

Bukan apa..bila dah pergi keje naik motor, malas plak nak sarung kain....so nak pakai seluar kenalah ada blaus...stok blaus yang ada sekarang tak la banyak...nak beli banyak2..parah dibuatnya..

kalo RM40 x 3 = RM120...adoiiiiii...

Nak dijadikan cerita, masa pergi Shah Alam hari tu, beli la 3 pasang kain dalam 1.45meter / baju....memang niat nak mintak tolong mak buatkan...tapi fikir punya fikir. tengok mak mengeliat sakit badan....terus semangat nak belajar buat sendiri. bengkang bengkok pun tak pe janji ada bentuk baju...hahahahaha

Pas ditunjuk ajar + kena marah sikit2 cos salah buat...jadilah baju nya....

Post lengan baju je ye...cos saya dah pakai hari ni pergi keje...(sengal je..tak sabo2)

Then ini baju yang dibuat pada hari selasa. Masa buat yang ni, hanya mintak mak tolong ajar sikit2 je..cos dah pandai dah..(kononnnyala).....tup2..dari kol10...kol4 dah siap....haha..tak la lama sangatkan bagi orang yang baru mula-mula nak belajor macam saya...

Yang ni kemas sikit dari yang 1 lagi...(kira okla....hehehe)

**Nota Buku Lali: Hubby suh belajar buat baju kurung, cos ada lagi 1 baju raya yang belum buat...tapi mak cakap...tak boleh, takut kain rosak nanti kalau tak jadi...hehehe..camne tu???

4 comments:

ida said...

hehe..pandainye.. nti leh aku tmph kt ko lak..hehe

Mama Naufal said...

haha..tempah jgn xtmpah...aku boleh kasi rosak baju ko...hehe

HamizaH said...

wah pandainya laily..nak tempah!

Mama Naufal said...

hahaha..sorang lagi akan diranapkan bajunya....mane pandaila....ni bru mengetest...xsngka jadi gak bentuk baju....hahaha