Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, August 19, 2011

MoOd Raya Terbantut....

Hisshh....Ya Allah..sabarkan saya...saya tak mau marah-marah
sebabnya:

  • Saya sedang berpuasa
  • Hari ni hari jumaat
  • Saya ada migrain .. nanti sakit pala manjang ....
  • Adakah saya ngandung? hehehe
Tapi ...

Bila berkenaan cuti + de kaitan ngan kerja, hari raya, family ... tak boleh la nak 'take for granted...' 

Bila nak hari raya ni ... terniat jugak cuti lama-lama sikit cos pas ni sure dah susah nak cuti sebab ade macam-macam projek menunggu .... silap-silap cuti mingguan pun terpaksa di pospond... Nak-nak si hubby dah bagitau awal-awal dah aply cuti .. sebab dia gomen, dapat la bersenang lenang dari 26 sampai 4hb September. 

Gila tak jeles...?

Tapi e-mail yang ditunggu betul-betul membuatkan saya keciwa....tak tahu kenapa rasa 'tenaga yang dikerah langsung tak di hargai'..... apa lah salahnya bagi sikit kelonggaran ..... Saya tak kisah kalau cuti tahunan ada 20 ... 

Bukan nak merungut .. tapi fahami lah .... bila sudah berkeluarga banyak perkara terpaksa difikirkan. nak-nak masa rehat bersama keluarga... dah la cuti tak sama macam orang lain ... si hubby sabtu ahad & si isteri isnin selasa ...

Saya KESAL....

Why???? ....
  • Sebab terpaksa buka 'cbc' hanya untuk menjaga hati orang lain ... tapi hati kami cammana? ... ada yang sudi nak jaga?
  • 'itu adalah arahan bos kepada bos' .... 
  • Pasni dah kene tumpu pada projek baru ... bila berkait dengan KPI bulanan ... masa tu cuti mungkin dibekukan .... dan kami terpaksa kerja gila-gila ... jadi tak boleh kah kalau kami diberi cuti sikit masa raya ni sebagai imbuhan?....
  • terpaksa menghabiskan cuti tahunan sebelum cukup 1 tahun...
adoiiii.......




No comments: